|
Ghidul dirigintelui
Autori:
Alexandru Abutoaiei, Brindusa Mihaela Sluser (Robu), Carmen Cătălina Ioan
Data aparitiei: 2015
Domeniu: Stiinta mediului (cod 4D)
Colectia: Stiinta si Societatea
ISBN: 978-606-8625-05-8
Pret: 50.00 RON
Format PDF
CUPRINS
Cap. I. Grupul școlar- spațiu de cunoaștere, comunicare și armonie 9
1.1. Adolescentul devine adult 9
1.2. Eficiența personală și eficiența interpersonală (grupală) 12
1.3. Empatia și relațiile interpersonale 21
Cap II. Autocunoașterea și construirea relațiilor interpersonale 28
2.1. Cunoaște-te pe tine. Fereastra lui Johari 28
2.2. Relațiile interpersonale sunt “relații de schimb” 34
2.3. Antrenarea afirmării de sine. Dezinvoltura relațională 63
2.4. Tipare de gândire și dificultăți în relaționarea cu ceilalți 70
Cap III. Sexualitatea și relația de intimitate. Educația sexuală în școală 75
3.1. Distincția dintre sexualitate și educația sexuală 75
3.2. Gestionarea sexualității. Complexitatea problematicii 79
3.3. Comportamente sexuale cu risc 87
3.4. Promovarea sănătății sexuale – obiectiv al educației sexuale 93
3.5. Relația de intimitate 96
3.6. Educația pentru viața de familie 104
Cap IV. Autocontrolul emoțional 112
4.1. Inteligența emoțională 112
4.2. Cauzele profunde ale emoțiilor la vârsta adolescenței 120
4.3. Relația dintre emoție, imaginea de sine și calitatea relațiilor interpersonale 128
4.4. Consilierea adolescenților pentru gestionarea emoțiilor în diferite contexte 136
4.5. Consilierea adolescenților și a părinților pentru prevenirea și rezolvarea conflictelor intrapersonale și interpersonale 150
4.6. Consiliere pentru practicarea întăririi pozitive. Anticiparea succesului. Încrederea în sine 154
ANEXE 159
A. Autoapreciere și autoproiectare pozitivă pentru diriginte 161
B. Sugestii pentru panoul elevilor:
P1 Cum putem comunica mai bine cu cei din jurul nostru 162
P2. Deprinderi ale oamenilor eficienți 163
P3. Cum să am succes 164
C1. Imaginea de sine 165
C2. Testarea stimei de sine 167
C.3.Test pentru stima de sine 168
C.4. Calitățile mele 169
C.5. Afirmarea de sine 171
D.1. Valorile mele. Deviza mea în viață 174
D.2. Cunoașterea aptitudinilor generale și speciale 174
D.3. Care sunt activitățile de interes pentru voi? 176
D.4. Obiective 178
D.5. Exercițiu de definire a obiectivelor 179
E.1. Comunicare și relații interpersonale 181
E.2. Știu să ascult - autoevaluare 183
E.3. Știți să comunicați la telefon? 188
E.4. Autoevaluare: Știți să comunicați cu ajutorul limbajului nonverbal? 191
E.5. Exerciții pentru învățarea ascultării 194
E.6. Cauze ale ascultării insuficiente 196
E.7. Zece chei pentru ascultarea eficientă 199
F.1. Test de inteligență emoțională 201
F.2. Chestionar - Caracteristicile stilului parental şi consecinţele acestuia asupra dezvoltării copilului 214
F.3. Chestionar pentru evaluarea riscului dezadăptarii școlare (E.R.D.S) 223
F.4. Chestionar: Evaluarea tendinței către un anumit stil de conducere 232
F.5. Exerciții de comunicare empatică 245
F.6. Gestionarea conflictelor și autocontrolul emoțional 251
F.7. Ghid pentru negocierea unui conflict 252
F.8. Consilierea părinților și a elevilor 259
Bibliografie 260
|